ActionScript, Adobe® Flash® Player ve Adobe® AIR™ çalışma zamanı ortamları için programlama dilidir. Flash, Flex ve AIR içerik ve uygulamalarında etkileşim, veri işleme ve daha fazlasına olanak sağlar.ActionScript, Flash Player ve AIR uygulamasının bir parçası olan ActionScript Virtual Machine (AVM) tarafından çalıştırılır. ActionScript kodu, Adobe® Flash® CS4 Professional veya Adobe® Flex™ Builder™ uygulamasında yerleşik olanlar ya da Adobe® Flex™ SDK uygulamasında kullanılabilir olanlar gibi, genellikle bir derleyici tarafından bayt kodu formatında (bilgisayarlar tarafından yazılan ve anlaşılan bir çeşit programlama dili) derlenir. Bayt kodu, Flash Player ve AIR uygulamaları tarafından çalıştırılan SWF dosyalarında gömülüdür.

ActionScript 3.0, nesne tabanlı programlama konusunda temel bilgisi olan geliştiricilere bilindik gelecek güçlü bir programlama modeli sunar. ActionScript 3.0’ın önceki ActionScript sürümlerinden daha gelişmiş olan bazı önemli özellikleri arasında şunlar yer alır:
 AVM2 adı verilen ve yeni bir bayt kodu talimat kümesi kullanıp önemli ölçüde performans artışı sağlayan yeni bir ActionScript Virtual Machine.
 Önceki derleyici sürümlerinden daha derin eniyileştirmeler gerçekleştiren daha modern bir

derleyici kodu

 Düşük düzeyde nesne denetimi ve gerçek bir nesne odaklı model içeren, genişletilmiş ve geliştirilmiş bir uygulama programlama arabirimi (API)
 XML için ECMAScript (E4X) belirtimini (ECMA-357 sürüm 2) esas alan XML API’si. E4X, dilin yerel veri türü olarak ECMAScript’e XML ekleyen bir dil uzantısıdır.
 Belge Nesnesi Modeli (DOM) Düzey 3 Olaylar Belirtimi’ni esas alan bir olay modeli

ActionScript 3.0’ın avantajları

ActionScript 3.0, önceki ActionScript sürümlerinin komut dosyası oluşturma yeteneklerinden çok daha fazlasını sunar. Büyük veri kümeleri ve nesne tabanlı, yeniden kullanılabilir kod tabanları ile oldukça karmaşık uygulamaların oluşturulmasını kolaylaştırmak üzere tasarlanmıştır. ActionScript 3.0, Adobe Flash Player uygulamasında çalışan içerik için gerekmese de, yalnızca yeni sanal makine olan AVM2 ile kullanılabilen performans artışına bir kapı açar. ActionScript 3.0 kodu, eski ActionScript kodundan on kata kadar daha hızlı çalışabilir.
Eski ActionScript Virtual Machine sürümü olan AVM1, ActionScript 1.0 ve ActionScript 2.0 kodunu çalıştırır. Varolan ve eski içerikle geriye doğru uyumluluk sağlamak için Flash Player 9 ve 10 tarafından AVM1 desteklenir.

Açıklama: http://www.afguven.com/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gifActionScript, Adobe® Flash® Player ve Adobe® AIR™ çalışma zamanı ortamları için programlama dilidir. Flash, Flex ve AIR içerik ve uygulamalarında etkileşim, veri işleme ve daha fazlasına olanak sağlar.ActionScript, Flash Player ve AIR uygulamasının bir parçası olan ActionScript Virtual Machine (AVM) tarafından çalıştırılır. ActionScript kodu, Adobe® Flash® CS4 Professional veya Adobe® Flex™ Builder™ uygulamasında yerleşik olanlar ya da Adobe® Flex™ SDK uygulamasında kullanılabilir olanlar gibi, genellikle bir derleyici tarafından bayt kodu formatında (bilgisayarlar tarafından yazılan ve anlaşılan bir çeşit programlama dili) derlenir. Bayt kodu, Flash Player ve AIR uygulamaları tarafından çalıştırılan SWF dosyalarında gömülüdür.

ActionScript 3.0, nesne tabanlı programlama konusunda temel bilgisi olan geliştiricilere bilindik gelecek güçlü bir programlama modeli sunar. ActionScript 3.0’ın önceki ActionScript sürümlerinden daha gelişmiş olan bazı önemli özellikleri arasında şunlar yer alır:


 AVM2 adı verilen ve yeni bir bayt kodu talimat kümesi kullanıp önemli ölçüde performans artışı sağlayan yeni bir ActionScript Virtual Machine.


 Önceki derleyici sürümlerinden daha derin eniyileştirmeler gerçekleştiren daha modern bir

derleyici kodu

 Düşük düzeyde nesne denetimi ve gerçek bir nesne odaklı model içeren, genişletilmiş ve geliştirilmiş bir uygulama programlama arabirimi (API)


 XML için ECMAScript (E4X) belirtimini (ECMA-357 sürüm 2) esas alan XML API’si. E4X, dilin yerel veri türü olarak ECMAScript’e XML ekleyen bir dil uzantısıdır.


 Belge Nesnesi Modeli (DOM) Düzey 3 Olaylar Belirtimi’ni esas alan bir olay modeli

Açıklama: http://www.afguven.com/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gifActionScript 3.0’ın avantajları

ActionScript 3.0, önceki ActionScript sürümlerinin komut dosyası oluşturma yeteneklerinden çok daha fazlasını sunar. Büyük veri kümeleri ve nesne tabanlı, yeniden kullanılabilir kod tabanları ile oldukça karmaşık uygulamaların oluşturulmasını kolaylaştırmak üzere tasarlanmıştır. ActionScript 3.0, Adobe Flash Player uygulamasında çalışan içerik için gerekmese de, yalnızca yeni sanal makine olan AVM2 ile kullanılabilen performans artışına bir kapı açar. ActionScript 3.0 kodu, eski ActionScript kodundan on kata kadar daha hızlı çalışabilir.
Eski ActionScript Virtual Machine sürümü olan AVM1, ActionScript 1.0 ve ActionScript 2.0 kodunu çalıştırır. Varolan ve eski içerikle geriye doğru uyumluluk sağlamak için Flash Player 9 ve 10 tarafından AVM1 desteklenir.